یزدفردا: دلفارد جزء مناطق هدف گردشگری جنوب کرمان است که در همه ایام هفته و روزهای تعطیل میزبان جمعیت قابل توجهی از گردشگران است و توسعه این صنعت متناسب با نیاز جامعه هدف باید به روز دنبال شود تا گردشگران و مسافران با آسودگی خاطر با ماندگاری بیشتر در پویایی مشاغل خرد و خانگی رغبت پیدا کنند.

به گزارش یزدفردا: دلفارد از توابع شهرستان جیرفت تنها با  جاذبه‌ها و ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی در جذب گردشگر موثر واقع شده و  روستاهایی مانند رمون، مدین و بهرامی فاقد هرگونه امکانات اولیه از جمله راه دسترسی و آب آشامیدنی سالم هستند و کمبود امکانات  درمانی، آموزشی و فرهنگی در این منطقه موج می‌زند و مشاهده می‌شود  کمتر برای  رفع این مشکلات اقدامی صورت گرفته است .

عدم اجرای پروژه گازرسانی‌این روزها  به عنوان مطالبه مردمی مطرح است و اهالی دلفارد بر این باور هستند که در اجرای طرح گازرسانی هم آخرین منطقه‌ای باشند که از آن بهره‌مند خواهند شد.

جالب اینکه در حوزه جنوب استان کمتر روستایی را می‌توان پیدا کرد که از راه مناسب دسترسی برخوردار نباشد اما در دهستان دلفارد اکثریت روستاهای آن فاقد جاده مناسب بوده و بعضا حتی جاده خاکی و قابل دسترسی هم ندارند.

در حالی اهالی دهستان دلفارد از کمبود امکانات و زیرساخت‌ها از جمله معطلی در اجرای طرح گازرسانی گلایه‌مند هستند که برخی از محله‌ها در شهر جیرفت علی رغم اینکه خط انتقال گاز مجاورت آنها قرار دارد، شهروندان از نعمت انرژی ارزان قیمت و پاک بی بهره هستند و همواره شاهد صف‌های طولانی سیلندر گاز هستیم که تسریع عملیات اجرایی این زیرساخت ضروری در رفاه و رضایتمندی عمومی نقش بسزایی خواهد داشت.

 شرکت گاز متولی اجرای پروژه است

 فرماندار جیرفت در گفت و گو با ایسنا همه مراحل گازرسانی را متوجه شرکت گاز دانست و گفت: مطالعه، نقشه‌برداری و هزینه‌ها برعهده شرکت گاز استان کرمان است و فرمانداری در این مورد هیچ بودجه‌ای ندارد.

وی افزود: همه مناطق شهرستان جیرفت از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و اینکه کسی گفته باشد گازرسانی به دلفارد توجیه اقتصادی ندارد، کذب است.

 گازرسانی به دلفارد مستلزم مصوبه وزارتخانه است

به گزارش ایسنا، رئیس شرکت گاز جیرفت هم  در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: گازرسانی به دلفارد در دستور کار است و مراحل نقشه‌برداری و مطالعه آن انجام و بعد از تکمیل نهایی به مرکز استان می‌فرستیم تا برای تصویب نهایی به وزارتخانه ارسال شود که بعد از طی مراحل قانونی انجام خواهد شد.

فرامرز قاسم زاده با اشاره به طرح گازرسانی به دهستان رضوان و روستای میجان گفت: طول شبکه‌ای که در این روستا اجرا می‌شود حدود چهار کیلومتر است که با دلفارد قابل مقایسه نیست. با توجه به اینکه میجان از توابع جبالبارز است و طرح گازرسانی و مطالعه آن نیز ضمیمه بخش جبالبارز است.

رئیس شرکت گاز شهرستان جیرفت، طول شبکه گازرسانی به دلفارد را بیش از ۱۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: شبکه باید در شرایط کوهستانی و کوچه باغ‌ها اجرا شود که کار را مشکل‌تر می‌کند.

قاسم زاده، گازرسانی به دلفارد را مستلزم تصویب نهایی طرح دانست که در صورت تصویب سال ۱۴۰۴ طرح گازرسانی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مطالبه اهالی منطقه گردشگری دلفارد از فرماندار جیرفت و همچنین منتخب مردم در مجلس دوازدهم،  سرعت بخشیدن به مصوبه اجرای گازرسانی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا